Medewerkers de mogelijkheid geven om af en toe of regelmatig thuis te werken, maakt van uw bedrijf een aantrekkelijke werkgever. Daar bent u met HR al lang achter. Maar is het management al mee? Met onze checklist voor thuiswerkers creëert u vertrouwen, bij management én collega’s.
Wat langer slapen. Geen pendelstress. De kinderen zelf van school kunnen halen. Maar ook: rustig doorwerken zonder gestoord te worden. Thuiswerken heeft zo zijn voordelen voor uw medewerkers.
En wat levert het u als werkgever op? Het is een troef om talent aan te trekken en op lange termijn aan boord te houden. Want: werknemers vragen vandaag om flexibele manieren van werken die aansluiten bij de nieuwe realiteit dat werk en privé meer en meer in elkaar overlopen.
Wie de autonomie krijgt om mee te beslissen over waar en wanneer hij/zij werkt, is bovendien productiever en professioneel gelukkiger. En dat is goed voor het werk, toch?
Een kwestie van vertrouwen en duidelijke afspraken
Met HR bent u er wellicht al lang achter dat thuiswerken bij het Nieuwe Werken hoort. Maar wat denkt uw management erover? Rijzen er vragen over output, bereikbaarheid, betrokkenheid en leidinggeven op afstand?
Toegegeven: thuiswerk invoeren, doet u niet een-twee-drie. U moet uw organisatie erop afstemmen en ook juridisch in orde zijn.
Van thuiswerk een succes maken? Dat is vooral een kwestie van duidelijke afspraken en van vertrouwen. Met HR kunt u helpen om dat vertrouwen te stimuleren, bij management én bij collega’s van thuiswerkers.