Kandidaten aantrekken en behouden is vandaag in de schaarste geen evidentie. Laat je inspireren door de Tempo-Team Experience. Kandidaten aantrekken, laten groeien en bij je houden? Eén gouden tip: vertrek altijd vanuit je kandidaat. Laat je inspireren door onze Tempo-Team Experience.
In tijden van schaarste op de arbeidsmarkt is dit belangrijker dan ooit. Sandra Leliaert, concept manager bij Tempo-Team en bezieler van de Tempo-Team Experience, vertelt je graag meer over hoe we elke dag onze Tempo-Team ervaring delen.
Het doel van de Tempo-Team Experience? Een engagement aangaan met klanten en kandidaten. Daarbij vertrekken we altijd vanuit hun interesses en noden. Customer delight is onze drijfveer. Op regelmatige basis houden we dan ook de vinger aan de pols. Enkel zo kom je tot werkplezier en jobtimisme. Samen. Graag. Durven. Daar gaan we voor!â
Kandidaat en klant in het middelpunt
Twee jaar geleden riepen we de Tempo-Team Experience in het leven om kandidaten, klanten (en natuurlijk ook collega’s) aan ons te blijven binden en ze mee te laten surfen op onze missie om voor meer werkplezier en jobtimisme te gaan. Niet onbelangrijk in deze tijden van schaarste.
De kandidaat en de klant centraal plaatsen is daarbij meer dan ooit de sleutel tot succes. Wie ben jij? Wat wil jij? Wat zoek jij?
Daarom zetten we maximaal in op een hecht contact met klanten en kandidaten. We nemen de tijd en doen de moeite om ze echt te leren kennen. En we vragen hen ook op regelmatige basis om feedback.
Hoe we onze Tempo-Team Experience in de praktijk brengen?
Bij klanten:
- tussentijdse evaluaties
- one-to-one gesprekken
- creatief meedenken
- onder het motto: Samen.Graag.Durven!
Bij uitzendkrachten:
- kandidaten echt goed leren kennen, om ze beter te matchen met de juiste organisatie
- skills helpen ontwikkelen - niemand is perfect - met tools en platformen zoals GoodHabitz
- een goede onboarding garanderen
Een ervaring en missie die leven bij iedereen
Werkplezier en de Tempo-Team Experience kunnen enkel leven wanneer ze intern gedragen worden. Daarom bieden we onze collega’s een kapstok aan om te gebruiken tijdens de verschillende stappen binnen de customer én candidate journey.
Online vinden ze allerlei tips, tricks en ondersteunend materiaal terug (mails, kaartjes...). Ook geven we op regelmatige basis opleidingen.
Zo werkt iedereen op dezelfde manier, waarbij ze - uiteraard zelf - eigen accenten aanbrengen.
Een dikke 9/10, daar streven we naar
Natuurlijk stellen we ook enkele KPI’s op. We willen weten of onze inspanningen écht effect hebben bij zowel onze kandidaten als onze klanten.
Daarom laten we elk jaar Customer Delight Enquêtes uitvoeren door een extern bureau. Dankzij onze slimme tools en onze extra inspanningen lukt het ons om steeds beter te connecteren met zowel klant als kandidaat, wat zich vertaalt in de algemene tevredenheid van de respondenten.
Jammer genoeg staat onze dienstverlening in deze tijden van schaarste behoorlijk onder druk. Onze inspanningen stoppen dan ook niet, we blijven uitbreiden en onszelf heruitvinden. Om zo onze relaties met klanten en kandidaten in de toekomst nog méér te verstevigen en nog sterkere services aan te bieden.