Je werkt hiervoor eveneens in nauwe samenwerking met jouw collega's binnen het Transport team die verder instaan voor een correcte facturatie aan alle transporteurs voor alle ad hoc, primaire, secundaire en tertiaire (=last mile) routes. Jij bent verantwoordelijk voor de planning van de routes en de opmaak van de PO's (purchase orders). Hiervoor hou je rekening met alle parameters om maximaal (budget)efficiënte routes te bepalen, zoals onder meer op basis van het klantenbestand, voertuigenbestand, tijdstippen, volumes, maximale gewicht beperkingen, milieuzone beperkingen, vertrek- en eindpunt, aantal stopplaatsen, wijzigingen van abonnementen, etc. Je werkt hiervoor in een IT applicatie die de berekening en bepaling van de routes ondersteunt. Je ziet er op toe dat de (wijzigingen van de) routes steeds goed gedocumenteerd en geregistreerd worden in de systemen en vooral ook goed gecommuniceerd worden en gekend zijn bij de transporteurs. Je ondersteunt mee de verschillende administratieve processen binnen het Transport team en fungeert als back-up voor jouw collega's ingeval van afwezigheden of tijdens verlofperiodes, ook bijvoorbeeld bij bepaalde piek workload die binnen het team dient verwerkt te worden