Anita Suman zocht meer dan een jaar op eigen houtje naar een leuke job. Toen schreef ze zich in bij Tempo-Team: “Een week later was ik aan de slag!”
- Anita Suman,27
- Operation Employee op de hoofdzetel van een grote bank in Etterbeek
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
“Mijn dag begint rond half acht ’s ochtends. Ik ben meestal een van de eersten op kantoor. Ik neem mijn mails door en behandel nieuwe aanvragen. Samen met een collega regel ik de plaatsing van betaalterminals – zeg maar ‘Bancontact kastjes’ - bij zelfstandige ondernemers. Daar komt wel wat bij kijken. Ik kijk eerst de bankrekening en de bedrijfsgegevens van nieuwe klanten na. We willen natuurlijk geen wanbetalers. Daarna maak ik een contract op en stuur het naar de klant, met wie ik daarna in contact blijf. Is de terminal goed aangekomen? Werkt alles naar behoren? Alleen de heel technische vragen verwijs ik door naar 2 andere collega’s. Ik volg eigenlijk voortdurend op via mail of telefoon of alles vlot loopt bij de klanten, onze lokale bankkantoren en de leveranciers van de betaalterminals.”
Wat moet je kennen of kunnen om jouw job goed te doen?
“Je moet klantgericht zijn en het overzicht kunnen bewaren. Ik ben het aanspreekpunt van de klant tijdens het hele proces en ben dus altijd vriendelijk en op de hoogte van hun dossier. Oog voor detail is ook belangrijk. Dit is een job voor nauwgezette mensen! Ik moet bijvoorbeeld goed in het oog houden dat de stortingen gebeuren via de bedrijfsrekening en niet de privérekening van klanten.”
Wat vind je verrassend aan deze job?
“Op voorhand vreesde ik een beetje dat het er op de hoofdzetel van een bank heel ernstig aan toe zou gaan. Maar dat beeld klopt niet. Iedereen in ons team is open en vriendelijk. De prettige, losse sfeer heeft me wel verrast.”
Hoe kwam je bij deze job terecht?
“Ik heb een bachelor diploma Public Relations en deed werkervaring op in het bouwbedrijf van mijn familie. Ik regelde daar de volledige administratie en mocht vaak reizen. Een tijdje was dat leuk, maar uiteindelijk wilde ik mijn eigen ding doen. Ik begon te solliciteren naast mijn job en kreeg toen wel een koude douche. Ik vind dat jongeren die pas afgestudeerd zijn heel weinig kansen krijgen. Altijd weer vraagt men ervaring of moet je perfect drietalig zijn… Ik kreeg bijna een jaar lang overal ‘nee’ te horen. Dat was echt slecht voor mijn zelfvertrouwen! Omdat het me op eigen houtje niet lukte om een leuke job te vinden, schreef ik me in bij Tempo-Team.”
En met de hulp van Tempo-Team lukte het wel?
“Inderdaad! Ik ben mijn consultant Vanessa enorm dankbaar… Meteen nadat ik me had ingeschreven via de Tempo-Team website nodigde ze me uit voor een gesprek. Ze overtuigde me dat ik de nodige kwaliteiten heb en dat ik een fijne job verdien. Zelf begon ik daaraan al te twijfelen... Ik solliciteerde na een tijdje voor alle jobs, ook die waarvoor je geen diploma nodig hebt. Vanessa gaf me weer hoop en samen bespraken we welke jobs mij goed zouden liggen. Minder dan een week na dat gesprek mocht ik beginnen bij de bank! Ik werkte eerst op interimbasis, maar intussen heb ik een contract van bepaalde duur.”